Δήμος Κύμης Αλιβερίου

ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΣΒΑΚ | ΚΥΜΗΣ – ΑΛΙΒΕΙΟΥ
Κανονισμός Καθαριότητας
Facebook Page
Blog
Δ.Ε.Υ.Α.Κ.Α.
Ινστιτουτο Παπανικολαου
Πολιτική Προστασία SPOT
Your Europe
Σύνδεσμοι

Ανάπλαση Κύμης

Αντικείμενο της μελέτης

Στο σύνολό της η μελέτη   αφορά την σύνταξη τοπογραφικών διαγραμμάτων , με επίγεια   αποτύπωση , την κυκλοφοριακή  οργάνωση στην ευρύτερη περιοχή του Ιστορικού κέντρου, και την Αρχιτεκτονική μελέτη-μελέτη διαμόρφωσης , του δημόσιου χώρου στον πυρήνα του οικισμού  ,  μηχανολογική μελέτη και μελέτη περιβαλλοντικών Επιπτώσεων .

Τα στάδια που προβλέπονται από την σύμβαση είναι δύο:

Στο πρώτο στάδιο συντάχτηκε το τοπογραφικό υπόβαθρο, έγινε συλλογή των απαραίτητων στοιχείων και εξετάστηκαν –μελετήθηκαν οι προτάσεις για την κυκλοφοριακή οργάνωση και την Αρχιτεκτονική μελέτη ανάπλασης. Με τα συμπεράσματα και την ολοκλήρωση του σταδίου αυτού , θα συνταχθεί η οριστική μελέτη και τα τεύχη δημοπράτησης.

Στόχος της Ανάπλασης

  • Απόδοση του δημόσιου χώρου σε όλους.
  • Αποκατάσταση της προσβασιμότητας, της συνέχειας και της ασφάλειας των πεζών διαδρομών.
  • Απόδοση ολοκληρωμένων δημόσιων χώρων κοινωνικών λειτουργιών και αναψυχής.
  • Αναβάθμιση της εμπορικής ζώνης με διασφάλιση του απαραίτητου για την λειτουργία της δημόσιου χώρου.
  • Εγκατάσταση κατάλληλου αστικού εξοπλισμού για την βελτίωση της λειτουργικότητας, της ασφάλειας και της ποιότητας του δημόσιου χώρου.
  • Επαναπροσδιορισμός του δημόσιου χώρου που καταλαμβάνουν τα μηχανικά μέσα μετακίνησης και απόδοση του απολύτως αναγκαίου.

Για την εκπόνηση της μελέτης έγινε συλλογή και αξιολόγηση διαφόρων στοιχείων τα οποία  αναλύονται εκτενώς στο σχετικό  τεύχος  .

Τα στοιχεία αυτά ήταν τα γεωγραφικά και δημογραφικά χαρακτηριστικά του Δήμου Κύμης , ο χωροταξικός ρόλος που καλείται να διαδραματίσει , τα οποία σαφώς θα επιδράσουν στην έδρα του.

Αξιολογήθηκαν τα δημογραφικά στοιχεία του οικισμού με στόχο την διαμόρφωση προτάσεων που να ανταποκρίνονται στις ανάγκες των κατοίκων

Τα  Υφιστάμενα και προγραμματιζόμενα μεγάλα έργα που και αυτά με την σειρά τους θα επηρεάσουν την εξέλιξη της Κύμης .

Ιδιαίτερο βάρος δόθηκε στην πολεοδομική λειτουργία και την αρχιτεκτονική  του οικισμού , όπως και στις υφιστάμενες θεσμοθετήσεις (ΓΠΣ, πολεοδομική μελέτη ), στοιχεία δεσμευτικά και καθοριστικά για τον σχεδιασμό της μελέτης ανάπλασης ..

Συνοπτικά λοιπόν ο  οικισμός της Κύμης εμφανίζει  :

Ι. Δημογραφική δυναμική η οποία εκτιμάται ότι θα βελτιωθεί στο μέλλον,

ΙΙ. Τάσεις διάχυσης της οικιστικής εξάπλωσης προς τον ευρύτερο εξωαστικό χώρο

ΙΙΙ. Ανάγκη ελεγχόμενης τουριστικής ανάπτυξης,

IV. Ανάγκη διατήρησης του παραδοσιακού χαρακτήρα των κτηρίων και ανάδειξης και προβολής του δημόσιου χώρου της έδρας του Δήμου

Υφιστάμενη Κατάσταση

Στα πλαίσια της   μελέτης , εκτός από την επίγεια αποτύπωση,  με αυτοψίες έγινε απογραφή του αρχιτεκτονικού και κτιριακού αποθέματος και του οδικού δικτύου του οικισμού ,   με στόχο την ιεράρχηση του δικτύου, τον προσδιορισμό προβλημάτων στη λειτουργία του και τη διερεύνηση λύσεων για τη βελτίωση της σημερινής του κατάστασης.

Συνοπτικά στα στοιχεία της ανάλυσης τα οποία διαμόρφωσαν την πρόταση της ομάδας ήταν :

Από την  καταγραφή των χρήσεων γης ,  διαπιστώνεται ότι κυρίαρχη χρήση είναι η κατοικία  , ενώ στον εμπορικό δρόμο της Γαλάνη , συγκεντρώνονται εκτός από εμπορικές χρήσεις , τράπεζες , ο ΟΤΕ , το ταχυδρομείο και καταστήματα αναψυχής (ζαχαροπλαστεία , ταβέρνες) .

Από την καταγραφή της κατάστασης των κτιρίων , είναι εμφανές , ότι στον πυρήνα του οικισμού τα περισσότερα κτίρια είναι σε μέτρια κατάσταση , ενώ μικρό είναι το ποσοστό που τα κτίρια βρίσκονται σε καλή κατάσταση .

Από τα στοιχεία της ΕΣΥΕ για την  ηλικία των κτηρίων διαπιστώθηκε  ότι στην περιοχή μελέτης το 76% των κτιρίων είναι πριν από το 1960, ενώ για τον οικισμό το αντίστοιχο ποσοστό είναι στο 55%.

Στην περιοχή  οι δρόμοι είναι κυρίως ασφαλτοστρωμένοι , με λίγα τμήματα τσιμεντόδρομων, ελάχιστες πλακοστρώσεις και χωματόδρομους.

Η μεγάλη πλειοψηφία του οδικού δικτύου   έχει ήδη διανοιχτεί , απομένουν όμως τμήματα που έχουν ανάγκη διάνοιξης ή διαπλάτυνσης στο πλάτος που προβλέπεται από την Πολεοδομική μελέτη.

Τα πεζοδρόμια όπου υπάρχουν , έχουν ανάγκη συντήρησης   διαμόρφωσης ενώ πολλές φορές καταλαμβάνονται   από σταθμευμένα αυτοκίνητα  .

Η κατάσταση των οδοστρωμάτων είναι μέτρια έως κακή  .

Ο οικισμός δεν είναι τόσο πυκνοδομημένος ,  το πρόβλημα εντοπίζεται  στο ότι τα κτίρια είναι χτισμένα στις όψεις των οικοπέδων , (χωρίς πρασιά).  Σε αρκετά  από τα  οικόπεδα υπάρχει πρόβλεψη των ιδιοκτητών για χώρους στάθμευσης (υπαίθριους και μη)  .

Ο μόνος διαμορφωμένος κόμβος στην Κύμη είναι στην είσοδο της οδού Σταύρου από την οδό Παραλίας .

Η κυκλοφορία στην περιοχή παρέμβασης δεν διέπεται από καμία οργάνωση.

Εντονότατο εμφανίζεται το πρόβλημα της στάθμευσης .

Το φαινόμενο της στάθμευσης πάνω σε πεζοδρόμια  , της κατάληψης κρίσιμων σημείων του οδοστρώματος σε    διασταυρώσεις , του «διπλού ή άναρχου παρκαρίσματος» κατά μήκος της οδού , της λοξής στάθμευσης σε τμήματα  των καθέτων ,   κ.λ.π., αποτελούν πέρα από την εκδήλωση του προβλήματος «κυκλοφορία και στάθμευση» και στοιχεία ιδιαίτερης επικινδυνότητας τόσο για την κυκλοφοριακή ροή όσο και για την πεζή μετακίνηση .

Παρά το ότι προβλέπονται από το σχέδιο πόλης δεν υπάρχουν πεζόδρομοι .Οι μόνοι δρόμοι που λειτουργούν ως πεζόδρομοι είναι είτε εκείνοι που λόγω μεγάλης κλίσης , είτε λόγω πολύ μικρού πλάτους ,  δεν δύνανται να χρησιμοποιηθούν από οχήματα. Στον οικισμό υπάρχει μόνο μια  πλατεία, μία παιδική χαρά  και κανένας άλλος διαμορφωμένος κοινόχρηστος χώρος .

Δεν υπάρχει  στη  πόλη  ασφαλής διάβαση πεζών και καμία πρόβλεψη για άτομα μειωμένης κινητικότητας  .

Προτάσεις

Έγινε προσπάθεια ώστε οι προτάσεις  να είναι  συνυφασμένες  με τις ανάγκες των κατοίκων   και γενικότερα με την εξέλιξη της Κύμης ως υπερτοπικό κέντρο της ευρύτερης περιοχής. Η εξέλιξη αυτή θα έχει ως άμεση συνέπεια και την επιβάρυνση του υπάρχοντος – προβληματικού σε αρκετά σημεία – οδικού δικτύου της περιοχής.

Το σύνολο του σχεδιασμού της κυκλοφορίας στη Κύμη έχει τους εξής στόχους:

  • Το προτεινόμενο κυκλοφοριακό σύστημα να μην έχει ριζικές αλλαγές σε σύγκριση με το σημερινό, παρά μόνο αν δεν γίνεται διαφορετικά.
  • Το προτεινόμενο κυκλοφοριακό σχήμα (οχημάτων και πεζών) να υποστηρίζει και να υποβοηθάει την περιβαλλοντική και πολεοδομική ανάπτυξη της περιοχής.
  • Την ανάπτυξη συστήματος διαδρόμων πεζής μετακίνησης.
  • Την πρόταση μέτρων για βελτίωση των συνθηκών στάθμευσης, ενταγμένων σε μια γενικότερη πολιτική στάθμευσης από πλευράς δήμου.
  • Πρόταση δημιουργίας  Συστήματος Αστικής  Συγκοινωνίας
  • Την πλέον αποτελεσματική αλλά και ορθολογική κυκλοφορία των βασικών οδικών αξόνων της περιοχής.
  • Την εκτροπή κατά το δυνατό της διαμπερούς κυκλοφορίας από τις περιοχές κατοικίας
  • Το κόστος υλοποίησης και εφαρμογής του να είναι ρεαλιστικό και σε κάθε περίπτωση μέσα στις δυνατότητες των υφισταμένων χρηματοδοτικών μέσων.

Από την ομάδα μελέτης προτάθηκαν ενισχυτικές δράσεις για την θωράκιση του Ιστορικού Κέντρου και εναλλακτικά σενάρια με σταδιακό   ορίζοντα υλοποίησης,  ώστε να καλύπτονται οι σημερινές ανάγκες της πόλης , αλλά και να τεθούν οι  βάσεις για την επίλυση – πρόβλεψη των μελλοντικών προβλημάτων .

Η μελέτη έχει το μακροπρόθεσμο σενάριο κυκλοφοριακής παρέμβασης και το βραχυπρόθεσμο  σενάριο με τρεις εναλλακτικές λύσεις :

  • ΛΥΣΗ   Β1    ΗΠΙΑ  ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ
  • ΛΥΣΗ   Β2   ΜΕΤΡΙΑΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ
  • ΛΥΣΗ   Β3  ΕΝΤΟΝΑ ΠΑΡΕΜΒΑΤΙΚΟ ΣΕΝΑΡΙΟ

Από την ομάδα μελέτης με κριτήρια :

  • Την ταχύτερη  υλοποίηση των προβλεπομένων
  • Την  μικρότερη επιβάρυνση των κατοίκων
  • Την σταδιακή υλοποίηση

Επιλέχθηκε για επεξεργασία της Αρχιτεκτονικής μελέτης το  Σενάριο Β2  της μέτριας παρέμβασης

Στο σενάριο Β2  της μέτριας  παρέμβασης αφορά  πολλαπλές ρυθμίσεις   και σε πολύ μεγαλύτερη κλίμακα. Λαμβάνονται υπ ‘ όψη οι διανοιγμένοι μέχρι τώρα οδοί και γίνεται η ιεράρχηση τους αλλά επιβάλλεται  η εφαρμογή  του Ρυμοτομικού Σχεδίου,    με πλήρη  διάνοιξη , στο προβλεπόμενο πλάτος της οδού βόρεια της Σταύρου , τουλάχιστον μέχρι την Οικονόμου , καθώς και η χρήση του δρόμου από τον συνοικισμό Λιαουτσιάνισα προς το Δημοτικό σχολείο .

ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ

  1. Ανακουφίζεται το κέντρο της Κύμης  από την διέλευση των οχημάτων
  2. Δημιουργείται ο απαραίτητος για την εύρυθμη λειτουργία της πόλης στοιχειώδης περιμετρικός δακτύλιος  .
  3. Κατευθύνει ξεκάθαρα την κίνηση:  εκτός Ιστορικού Κέντρου.
  4. Δεν απαιτεί ιδιαίτερες τροποποιήσεις του ρυμοτομικού πέραν από τον χαρακτηρισμό των πεζόδρομων

ΜΕΙΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ

  1. Δεν επιλύεται ριζικά το πρόβλημα της επιβάρυνσης του κέντρου της Κύμης.
  2. Δεν θωρακίζει την περιοχή από τα προβλήματα που θα προκύψουν με την ολοκλήρωση της εφαρμογής και την ανοικοδόμηση της επέκτασης του οικισμού.

Αρχιτεκτονική Μελέτη

Α. Σχεδιασμός

Τα υφιστάμενα γεωμετρικά χαρακτηριστικά των οδών (κυρίως το πλάτος ανάμεσα στις Οικοδομικές Γραμμές) σε συνδυασμό με τις προδιαγραφές που επιβάλλουν δημιουργία «ελεύθερης ζώνης όδευσης πεζών» οδηγούν στον καθορισμό δύο κατηγοριών διαμόρφωσης των οδών στο ιστορικό κέντρο της Κύμης, ανάλογα με το είδος διαχωρισμού της κυκλοφορίας πεζών και οχημάτων.

  • Διαχωρισμός με υπερυψωμένο σε σχέση με το οδόστρωμα πεζοδρόμιο.
  • Διαχωρισμός με οριζόντια (πέραν της κάθετης) σήμανση σε ομοεπίπεδες λωρίδες κυκλοφορίας.

Βασικό στοιχείο για την υπαγωγή των τμημάτων του οδικού δικτύου στην μία ή την άλλη κατηγορία είναι η ομοειδής συνέχεια στην διαδρομή των οχημάτων, η αποφυγή εγκλωβισμών των οχημάτων λόγω στενότητας οδοστρώματος ή αλλαγής άλλων χαρακτηριστικών του.

Τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά κάθε είδους διαμόρφωσης είναι:

Για τις οδούς με καθ’ ύψος διαχωρισμό κυκλοφορίας πεζών.

Το πλάτος του οδοστρώματος είναι 3.20μ ή 3.00μ για τους μονόδρομους και 6.50 ή 6.00 για τους διπλής κατεύθυνσης. Το οδόστρωμα διαστρώνεται με άσφαλτο.

Το ύψος του πεζοδρομίου διαμορφώνεται σε 10εκ. Όπου προβλέπονται διαβάσεις πεζών διαμορφώνονται οι απαιτούμενες ράμπες ΑΜΕΑ. Ράμπες διαμορφώνονται και στις εισόδους πεζοδρόμων ή οδών ήπιας κυκλοφορίας.

Στις διασταυρώσεις αντί για υποβιβασμό του πεζοδρομίου προκρίθηκε η ανύψωση του οδοστρώματος με ταυτόχρονη αλλαγή του οδοστρώματος από άσφαλτο σε κυβόλιθους τοποθετημένους κάθετα στην κίνηση.

Για την προστασία κρίσιμων για την άνετη και ασφαλή μετακίνηση πεζών και οχημάτων σημείων (όπως διασταυρώσεις διαβάσεις, είσοδοι πεζοδρόμων), από την παράνομη στάθμευση τοποθετούνται σταθεροί οριοδείκτες. Γενικά τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά της οδού καθιστούν δυσχερή την παράνομη στάθμευση. Δεν κρίνεται επομένως λογική η τοποθέτηση σταθερών οριοδεικτών σε όλο το μήκος των πεζοδρομίων.

Με την μετατόπιση του άξονα κυκλοφορίας των αυτοκινήτων στις διασταυρώσεις και στο μέσο των οικοδομικών τετραγώνων αποτρέπεται η ανάπτυξη ταχύτητας πάνω από  30km/h.

Για τις οδούς με διαχωρισμό κυκλοφορίας πεζών σε ομοεπίπεδες λωρίδες με οριζόντια σήμανση.

Τυπικά οι οδοί χαρακτηρίζονται ήπιας κυκλοφορίας και θα φέρουν στην αρχή και το τέλος τους την αντίστοιχη κάθετη σήμανση.

Σε αντίθεση από τον πεζόδρομο που χρησιμοποιείται αποκλειστικά από τους πεζούς και για είσοδε – έξοδα οχημάτων προς και από ιδιωτικούς χώρους στάθμευσης, παρόδιων ιδιοκτησιών και για οχήματα εφοδιασμού ή έκτακτης ανάγκης, στις οδούς ήπιας κυκλοφορίας επιτρέπεται η διέλευση όλων των οχημάτων κάτω όμως από ειδικούς κανόνες.

Πέρα από τις νομικές προβλέψεις του ΚΟΚ η διεθνής πρακτική για την ασφάλεια των μετακινήσεων σε οδούς αυτής της κατηγορίας συνίσταται στην ένταση της προσοχής του οδηγού για όλο το διάστημα που διέρχεται από οδό ήπιας κυκλοφορίας.

Με αυτό τον στόχο η μελέτη ανάπλασης προβλέπει:

Η είσοδος προς τις οδούς ήπιας κυκλοφορίας γίνεται με υπερύψωση του οδοστρώματος που φέρει και την ειδική σήμανση για μειωτές ταχύτητας.

Το οδόστρωμα βρίσκεται σε ενιαίο επίπεδο και έχει ενιαίο υλικό επίστρωσης από κυβόλιθους. Ο χώρος στον οποίο επιτρέπεται να κυκλοφορούν οχήματα διαχωρίζεται από το υπόλοιπο οδόστρωμα με λωρίδα κυβόλιθων πλάτους 20εκ. έντονου χρώματος.

Για την προειδοποίηση των πεζών και την ένταση και της δικής τους προσοχής προτείνεται το τμήμα της οδού που διέρχεται από πεζοδρόμιο (στην έναρξη και το τέλος) ή σε διασταύρωση και συμβολή δύο οδών ήπιας κυκλοφορίας να διαστρώνεται με κυβόλιθους όμοιους αυτών που θα επιστρωθούν οι διασταυρώσεις.

Το πλάτος του χώρου όπου επιτρέπεται να κυκλοφορούν οχήματα διαμορφώνεται από 2.70μ έως 3.00μ.

Και στις οδούς αυτής της κατηγορίας τοποθετούνται σταθεροί οριοδείκτες για την προστασία κρίσιμων για την άνετη και ασφαλή μετακίνηση πεζών και οχημάτων σημείων (όπως διασταυρώσεις διαβάσεις, είσοδοι πεζοδρόμων), από την παράνομη στάθμευση με τα ίδια γεωμετρικά χαρακτηριστικά.

Β.    Θέσεις στάθμευσης οχημάτων

Δημιουργούνται θέσεις στάθμευσης μόνο σε θέσεις που επιτρέπονται από τον ΚΟΚ.

Προβλέπονται θέσεις ΑΜΕΑ   :δύο πάνω στην πλατεία, δίπλα από την πιάτσα ταξί, με την προϋπόθεση της αποκλειστικής χρήσης τους από ΑΜΕΑ, μία θέση  διαμορφώνεται έξω από το ΙΚΑ Κύμης.

Δύο θέσεις προσωρινής στάθμευσης για φορτηγά αυτοκίνητα προβλέπονται για την κάλυψη των αναγκών φορτοεκφόρτωσης.

Θέσεις στάθμευσης αποκλειστικά για δίκυκλα ορίζονται στην περιοχή της εμπορικής ζώνης και στο ΙΚΑ Κύμης για να αποτραπεί η στάθμευσή τους επί των πεζοδρομίων.

Γ.  Βασικά στοιχεία Αστικού εξοπλισμού

Δημιουργία χώρων στάσης, ανάπαυσης και παραμονής πεζών και ΑΜΕΑ.

Σύμφωνα με τα Ελληνικά και κεντροευρωπαϊκά σταυρότυπα κάθε 100μ πρέπει να δίνεται η δυνατότητα ανάπαυσης των πεζών σε καθιστικά και ελεύθερος χώρος 0.80×1.30μ για τους χρήστες αμαξάδων. Σε περίπτωση έντονων κλίσεων αυτή η απόσταση μειώνεται σε 50μ. Οι απαιτούμενοι χώροι μπορούν να εξασφαλιστούν για το σύνολο της περιοχής μελέτης, κυρίως στις διαπλατύνσεις των πεζοδρομίων στις διασταυρώσεις. Οι χώροι όμως που προκύπτουν ενώ καλύπτουν τυπικά την ανάγκη ανάπαυσης δεν προσφέρουν λόγω της στενότητάς τους την δυνατότητα ευχάριστης παραμονής.

Για την κάλυψη της έντονης ανάγκης δημιουργίας νέων χώρων εκτόνωσης του αστικού ιστού προτείνεται η διαμόρφωση σε πρώτη φάση τεσσάρων νέων χώρων με καθιστικά και φύτευση υψηλού πρασίνου. Άλλοι τέσσερις χώροι στο εσωτερικό δίκτυο πεζοδρόμων μπορούν να διαμορφωθούν με καθιστικά. Σημαντικός πνεύμονας πράσινου και εκτόνωσης μπορεί να διαμορφωθεί δυτικά στην συμβολή Καραϊσκάκη και Βόμβα με δυνατότητα επέκτασής του και στην απέναντι πλευρά της Βόμβα.

Στην μελέτη έχει  προβλεφθεί  επίσης :   αλλαγή του Δημόσιου φωτισμού, αστικός εξοπλισμός (παγκάκια , καλαθάκια κλπ) διαχείριση απορριμμάτων, χώροι υγιεινής

Δ. Διαμόρφωση της πλατείας Αγ. Αθανασίου

Τρία σημεία αποτελούν την ουσία της παρέμβασης στην πλατεία.

Ενιαιοποίηση λειτουργικά και αισθητικά στον μεγαλύτερο δυνατό βαθμό του χώρου που ορίζεται από τις περιβάλλουσες την πλατεία οικοδομές, έτσι ώστε να είναι δυνατή η χρήση όλου του χώρου σε ειδικές περιπτώσεις εκδηλώσεων και συγκεκριμένες περιόδους του έτους. Σε αυτές τις περιπτώσεις τα οχήματα θα εκτρέπονται μέσω της οδού Αθηνάς στην οδό Βάμβα και η κυκλοφορία θα γίνεται περιμετρικά μέσω Παλαμά-Στεφανίδη. Διατήρηση και αναβάθμιση των υφιστάμενων χρήσεων αναψυχής, της παιδικής χαράς, της πιάτσας ταξί.

Διασφάλιση διαμπερών διαδρόμων ελεύθερης όδευσης πεζών και παρεμβολή στοιχείων έντασης και διαφοροποιημένων χρήσεων.

Προς υλοποίηση αυτών των στόχων.

Το πλάτος της οδού Γαλάνη περιορίζεται σε 3.20μ. Το οδόστρωμά της υπερυψώνεται και ενιαιοποείται με τους υπόλοιπους χώρους της πλατείας. Το όριο μεταξύ χώρου κυκλοφορίας οχημάτων και χώρου κυκλοφορίας πεζών ορίζεται από κράσπεδο και ρείθρο, την αλλαγή χρωματισμού της επίστρωσης και σειρά σταθερών και αποσπώμενων οριοδεικτών. Δημιουργείται ζώνη ελεύθερης όδευσης πεζών πλάτους 3.25 δυτικά του ναού που διασχίζει την πλατεία στον άξονα Β-Ν, ενώ στην δυτική πλευρά της πλατείας εξασφαλίζεται σημασμένη ζώνη πλάτους 1.80μ πέραν του διατιθέμενου σε τραπεζοκαθίσματα χώρου.  Νότια του ναού και σε επαφή με την υφιστάμενη περιτοίχιση δημιουργείται διαμπερής διάδρομος πλάτους 2.50μ που ορίζεται από την διαφορετική πλακόστρωση, τις φωτιστικές κολώνες και σταθερούς πέτρινους οριοδείκτες διαφορετικού μεταξύ τους ύψους, ορθογωνικής και κυλινδρικής εναλλάξ διατομής που μπορούν να χρησιμοποιούνται σαν καθίσματα, βάθρα για ανθοστήλες ή μικρές γλυπτές συνθέσεις.

Ο διαμπερής αυτός διάδρομος οδηγεί στην ανατολική πλευρά της πλατείας όπου προτείνεται να τοποθετηθεί σε νέο βάθρο – διαμόρφωση η προτομή του Γ.Ν.Παπανικολάου. Η νέα διαμόρφωση μπορεί εκτός της προτομής να περιλαμβάνει και πλάκα με επεξηγηματικό ενθυμηματικό κείμενο. Δίπλα στην προτομή αναπτύσσονται πάγκοι ανάπαυσης.

Στο κέντρο της πλατείας, δημιουργείται άξονας που περιλαμβάνει μικρό χώρο καθιστικών επί του διαμπερούς διαδρόμου, ειδική πλακόστρωση που σχηματίζει και λειτουργεί σαν αναλημματικό ηλιακό ρολόι, ελεύθερο χώρο με σταθερούς πάγκους και μικρό σιντριβάνι που στην κατάληξή του στην οδό Στεφανίδη λειτουργεί σαν καταρράκτης.

Ο φωτισμός της πλατείας γίνεται με ενιαίο κάνναβη φωτιστικών σωμάτων, ενσωματωμένο στον κάνναβη πλακοστρώσεων και λειτουργιών, που επεκτείνεται και εξασφαλίζει τον φωτισμό της ευρύτερης περιοχής της πλατείας και των περιβαλλουσών οδών. Ιδιαίτερος διακριτικός φωτισμός θα προβλεφθεί για την ανάδειξη του όγκου και των αρχιτεκτονικών χαρακτηριστικών του ιερού ναού του Αγ.Αθανασίου, της προτομής του Γ.Ν.Παπανικολάου, του σιντριβανιού και του καταρράκτη καθώς και των υφιστάμενων διατηρούμενων και νέων δέντρων. Φωτιστικά σώματα διακοσμητικού χαρακτήρα και οδηγού κατεύθυνσης μπορούν να ενσωματωθούν στο δάπεδο της πλατείας, στους πέτρινους οριοδείκτες κλπ.

Προτείνεται η δενδροφύτευση της πλατείας με νέα δέντρα. Στόχος είναι τόσο η αισθητική όσο και η περιβαλλοντική αναβάθμιση με την αλλαγή του μικροκλίματος της πλατείας ιδιαίτερα το καλοκαίρι. Η προτεινόμενη διάταξη έχει χαραχθεί με τέτοιο τρόπο ώστε να  βελτιστοποιεί την σκίαση τους ζεστούς μήνες με σημείο αναφοράς την 21/06 και για τις ώρες από 11,00πμ έως 5.00μμ. στο νοτιοδυτικό άκρο της πλατείας.

Στην δυτική πλευρά της πλατείας μπορεί να τοποθετηθεί και μικρό περίπτερο ηλεκτρονικής πληροφόρησης που θα δίνει πληροφορίες για τους επισκέπτες της Κύμης.

Βεβαίως στην ανάπλαση της πλατείας προβλέπονται νέα πλακόστρωση, κάγκελα στις σκάλες, ανανέωση του φυτικού υλικού στα παρτέρια, αποπεράτωση επιχρισμάτων στην βόρεια περιτοίχιση, τοποθέτηση καλαθιών απορριμμάτων κλπ.

Φωτογραφικό Υλικό