Δήμος Κύμης Αλιβερίου

ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΣΒΑΚ | ΚΥΜΗΣ – ΑΛΙΒΕΙΟΥ
Κανονισμός Καθαριότητας
Facebook Page
Blog
Δ.Ε.Υ.Α.Κ.Α.
Ινστιτουτο Παπανικολαου
Πολιτική Προστασία SPOT
Your Europe
Σύνδεσμοι

Παραπομπή της πειθαρχικής υπόθεσης δύο υπαλλήλων του Δήμου, στο Υπηρεσιακό Συμβούλιο. Αποστολή πορίσματος Ε.Δ.Ε.:

Δημοσιεύθηκε την Παρασκευή 29 Απριλίου 2011

α) στη Γενική Γραμματέα Αποκεντρωμένης  Διοίκησης Περιφέρειας Θεσσαλίας – Στερεάς Ελλάδας (για την πρώην Δήμαρχο Ταμυνέων και νυν Δημοτική Σύμβουλο κ. Αικ. Καράπα) και

β) Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Χαλκίδας (για όλους τους εμπλεκομένους).

Σήμερα την   18-4-2011, ημέρα  Δευτέρα  και ώρα 12:00 μμ η Οικονομική Επιτροπή  συνήλθε σε τακτική συνεδρίαση στο Δημοτικό κατάστημα  ύστερα από την 8079/12-4-2011 πρόσκληση του προέδρου, που δημοσιεύθηκε και επιδόθηκε με αποδεικτικό στα μέλη,  σύμφωνα με το άρθρο 75 του Ν.3852/2010.

Πριν από την έναρξη της συνεδρίασης ο πρόεδρος διαπίστωσε ότι από τα  μέλη της Οικονομικής Επιτροπής  ήταν:

Παρόντες Απόντες
1. Θωμάς Δημήτρης 1. Κούκης Ιωάννης
2. Στουπή Ελένη  
3. Κιούσης Νικόλαος (αν και νόμιμα ειδοποιήθηκε)
4. Μπότης Νικόλαος . …………………………………
5. Παππάς Βασίλειος . ………………………………..
6. Κόκκος Γεώργιος . ………………………………..
7. Σιαγιάννης Ιωάννης8. Βαρδακώστας Θεόδωρος  …………………………………

 

Στη συνεδρίαση παρευρίσκεται και η Παπαλεωνίδου Ελένη υπάλληλος του Δήμου για την τήρηση των πρακτικών.

Αφού διαπιστώθηκε απαρτία – καθώς από το σύνολο των  μελών ήταν παρόντα τα αναφερόμενα  μέλη – ο πρόεδρος κήρυξε την έναρξη της συνεδρίασης και εισηγούμενος το   θέμα της ημερησίας διάταξης, έθεσε υπόψη  τα εξής:

 

 

Α.- ΙΣΤΟΡΙΚΟ.

Αμέσως, με την εγκατάσταση της νέας δημοτικής αρχής, επιδείχθηκε  μία «απροθυμία» στην παράδοση των  φακέλων των  ενταλμάτων πληρωμής με τα αντίστοιχα οικονομικά παραστατικά των ετών 2007, 2008, 2009, 2010 από τον πρώην Δήμο Ταμυνέων.

Για τον λόγο αυτό αναγκάσθηκα να επιδώσω, με δικαστικό επιμελητή, σχετική δήλωση και πρόσκληση στην πρώην Δήμαρχο  Αικατερίνη Καράπα και τους υπαλλήλους της οικονομικής υπηρεσίας  Αναστάσιο Σέγκο και Εμμανουήλ Μπιμπή (Επισυναπτόμενα  2).

Η παράδοση που ακολούθησε ανέδειξε, αμέσως,  μεγάλη αναντιστοιχία  μεταξύ αφενός του αριθμού των χρηματικών ενταλμάτων και λοιπών εγγράφων και παραστατικών οικονομικού αντικειμένου που ανευρέθηκαν και σωζόντουσαν στο αρχείο του Δήμου και αφετέρου του αριθμού των ενταλμάτων που είχε αποστείλει ο Δήμος Ταμυνέων στην Υπηρεσία Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου και εγκρίθηκαν οι δαπάνες από αυτή.

Συγκεκριμένα, όπως προκύπτει από με το με αριθμό πρωτ. ΔΥ/24-1-2011 έγγραφο του Δήμου Κύμης-Αλιβερίου που υπογράφουν οι Ταμίες του Δήμου Ταμυνέων Εμμανουήλ Μπιμπής και Δήμου Κύμης-Αλιβερίου Αριστείδης Φυλακτός, με θέμα την «παραλαβή χρηματικών ενταλμάτων πληρωμής ετών 2007-2010», (Επισυναπτόμενο 7)  «..τα Χρηματικά Εντάλματα Πληρωμής που εκδόθηκαν τα έτη

2007, 2008, 2009, 2010 είναι 1247, 1183, 921, 709 και αυτά που παραλήφθηκαν, αντίστοιχα, είναι 1, 69, 83, 131,

Με δεδομένο ότι η οικονομική υπηρεσία του Επιτρόπου κρατά αρχείο με αντίγραφα των οικονομικών στοιχείων που της αποστέλλονται, αναγκάσθηκα, για να έχω μία πρώτη διασταύρωση των οικονομικών στοιχείων, να έλθω σε επαφή με την Επίτροπο του Ελεγκτικού Συνεδρίου, στην οποία, με το αριθμό πρωτ.  1547/24-1-2001 έγγραφο (Επισυναπτόμενο 8), ανέφερα ότι: «…Ενόψει του Καλλικράτη και της συνενώσεως των Δήμων επειδή στον πρώην Δήμο Ταμυνέων οι πρωτότυποι τίτλοι (εντάλματα, γραμμάτια είσπραξης, παραστατικά κλπ) έχουν απολεστεί όπως φαίνεται στην επισυναπτόμενη κατάσταση παράδοσης – παραλαβής,  και αφενός δεν έχουμε πλήρη εικόνα και αποτύπωση της οικονομικής διαχείρισης τόσο του οικονομικού έτους 2010 όσο και των προηγούμενων οικονομικών ετών και  αφετέρου η διαχείριση παρουσιάζει ανεπάρκειες, ασάφειες, ελλείψεις, ενώ, ακόμα, όπως φαίνεται  και από την επισυναπτόμενη έκθεση των ορκωτών λογιστών λόγω πυρκαγιάς στο αρχείο του Δήμου στις 8/2/2009  κάηκε το αρχείο και επομένως, δεν μπορούμε να γνωρίζουμε εάν έχουν πληρωθεί οι δικαιούχοι, αυτά δε τα γεγονότα θα δυσχεράνουν πολύ τις υπηρεσίες του Δήμου και ίσως επωμισθούμε ευθύνες που δεν μας αναλογούν, παρακαλούμε να μας χορηγήσετε φωτοτυπίες των οικονομικών ενταλμάτων του τέως Δήμου Ταμυνέων για το οικονομικό έτος 2010 και προηγούμενα για διασταύρωση στοιχείων και συμπλήρωση των ελλείψεων…».

Η Επίτροπος επέτρεψε τον έλεγχο, τον οποίο, μετά από εντολή μου, διενήργησαν οι υπάλληλοι του Δήμου Αριστείδης Φυλακτός και Αθανάσιος Κριτσιώτης, που μετέβησαν στην υπηρεσία της Επιτρόπου, στη Χαλκίδα.

Το αποτέλεσμα του ελέγχου αποτυπώνεται στο ΔΥ /28-01-2001 έγγραφο των υπαλλήλων (Επισυναπτόμενο 9), σύμφωνα με το οποίο

«… Μετά το από 1547/24-01-2011 έγγραφο σας προς την υπηρεσία του Επιτρόπου Ελεγκτικού Συνεδρίου και κατόπιν εντολής σας μεταβήκαμε στα γραφεία του Επιτρόπου στην Χαλκίδα προκειμένου να παραλάβουμε αντίγραφα των Χρηματικών Ενταλμάτων Πληρωμής του Δήμου Ταμυναίων που είχαν σταλεί για έγκριση για την περίοδο των ετών 2007-2010.

Σύμφωνα με τα στοιχεία των ΧΕΠ που μας εδόθησαν και τα οποία, όπως μας δηλώθηκε ήταν όλα όσα απεστάλησαν από τον Δήμο Ταμυνέων στην υπηρεσία:

Το έτος 2007 εστάλησαν για έγκριση 458 ΧΕΠ από τα οποία τα Νο: 29-42, 59-62,66-69, 73, 79-82,84, 86-87, 91, 140-165, 168-171, 173-208, 210-216, 248-250, 251-255, 266, 270, 274, 283-288, 302-321, 323, 325, 335, 340, 342-352, 355, 356, 362, 363, 369, 392-371, 399-410, 414, 419, 422, 424, 426, 445-447, 456-457 επεστράφησαν με φύλλο ελέγχου και τα  68, 366, 363 (με πράξεις 38/07, 143/07 και 143/07 αντίστοιχα), σύνολο 207 ΧΕΠ επιστρεφόμενα με φύλλο ελέγχου ή πράξη.

Το έτος 2008 εστάλησαν για έγκριση 327 ΧΕΠ από τα οποία, τα Νο: 254-255, 199, 163, 43-52, 7-21 (είναι καταχωρημένα ως άκυρα) και το 256 και 1-4 με πράξη (8/08 και 89/08 αντίστοιχα), σύνολο 34 επιστρεφόμενα με φύλλο ελέγχου ή πράξη.

Το έτος 2009 εστάλησαν για έγκριση 252 ΧΕΠ από τα οποία τα Νο: 38-40, 102, 150, 170-171, 174-175, 178, 211, 213-214, 218, 220-225, 245-251 επεστράφησαν με φύλλο ελέγχου, σύνολο 27 επιστρεφόμενα με φύλλο ελέγχου ή πράξη.

Το έτος 2010 εστάλησαν για έγκριση 126 ΧΕΠ από τα οποία τα Νο: 33-37, 80, 79 επεστράφησαν με φύλλο ελέγχου, σύνολο 7 επιστρεφόμενα με φύλλο ελέγχου ή πράξη.

 

Προσθέτουμε ότι ο αριθμός των χρηματικών αυτών ενταλμάτων ταυτίζεται απολύτως με τον αριθμό εισερχομένων ενταλμάτων της κατάστασης εισερχομένων της υπηρεσίας την οποία επίσης ελέγξαμε. Αντίγραφα όλων των εγγράφων και  ενταλμάτων επισυνάπτομε..»

Με πιστοποιημένη πλέον την μεγάλη απόκλιση των ενταλμάτων που εκδόθηκαν  και πληρώθηκαν από τον Δήμο Ταμυνέων και των ενταλμάτων που στάλθηκαν στην επίτροπο αφενός και παραδόθηκαν αφετέρου, υποχρεώθηκα να διατάξω την διενέργεια της ένορκης διοικητικής εξέτασης, προκειμένου να διαπιστωθεί η αλήθεια για την απώλεια των οικονομικών στοιχείων, ενώ παράλληλα ανέθεσα σε ορκωτούς λογιστές την διενέργεια σχετικού ελέγχου.

Μία πρώτη δικαιολογία για την αναντιστοιχία αυτή υπήρξε η καταστροφή τμήματος του οικονομικού αρχείου από πυρκαγιά που εκδηλώθηκε στο Δημοτικό Κατάστημα του Δήμου Ταμυνέων την 1/2/2009. 

Μάλιστα, όπως επισημαίνει και ο ορκωτός λογιστής που έλεγξε τους ισολογισμούς του Δήμου του έτους 2007 (Επισυναπτόμενο 13)  «… η πληροφορία για την καταστροφή των ενταλμάτων, γραμματίων είσπραξης και λοιπών εγγράφων λόγω  πυρκαγιάς στις 8/2/2009, αναγράφεται στη σημείωση Νο 3 κάτω από τον ισολογισμό του Δήμου, καθώς επίσης και στην § 13 περίπτωση 3 του παραρτήματος των οικονομικών καταστάσεων, όπως αυτές συντάχθηκαν και υπογράφηκαν από την διοίκηση του Δήμου στις 18/11/2009 και εγκρίθηκαν από την Δημαρχιακή Επιτροπή στις 9/12/2009 (αποφ. 186/09 πρακτικό 21).Επίσης στην από 18/12/2009 επιστολή επιβεβαιώσεων της Διοίκησης του Δήμου προς εμένα αναγράφεται ότι μας δόθηκαν όλα τα στοιχεία που ζητήσαμε για έλεγχο εκτός αυτών που καταστράφηκαν από την πυρκαγιά……

Πραγματικά: 

α) κάτω από τους ισολογισμούς του Δήμου Ταμυνέων της 31/12/2007 (Επισυναπτόμενο 10 και 14) που υπογράφουν ο αντιδήμαρχος Νικόλαος Βαλαγιαν-νόπουλος και ο ταμίας Εμμανουήλ Μπιμπής τον πρώτο και ο αντιδήμαρχος Νικόλαος Βαλαγιαννόπουλος και ο ταμίας Αναστάσιος Σέγκος τον δεύτερο, στη «Σημείωση 3 Λόγω πυρκαγιάς που συνέβη στο Δήμο στις 8/2/2009 κάηκαν διάφορα έγγραφα (ΧΡΗΜ. ΕΝΤΑΛΜΑΤΑ,  ΒΕΒΑΙΩΣΗΣ, ΓΡ. ΕΙΣΠΡΑΞΗΣ κλπ)»,

β) κάτω από τον ισολογισμό του Δήμου Ταμυνέων της 31/12/2008 (Επισυναπτόμενο 11) που υπογράφουν ο αντιδήμαρχος Νικόλαος Βαλαγιαννόπουλος και ο ταμίας Εμμανουήλ Μπιμπής, στη «Σημείωση 3 Λόγω πυρκαγιάς που συνέβη στο Δήμο στις 8/2/2009 κάηκαν διάφορα έγγραφα (ΧΡΗΜΑΤΙΚΑ ΕΝΤΑΛΜΑΤΑ, ΤΡΙΠΛΟΤΥΠΑ ΒΕΒΑΙΩΣΗΣ, ΓΡΑΜΜΑΤΙΑ ΕΙΣΠΡΑΞΗΣ»

γ) Στο Προσάρτημα του Ισολογισμού της 31/12/2007 (Επισυναπτόμενο 15) που υπογράφουν ο αναπληρωτής δήμαρχος Σπύρος Αδάμης, ο αντιδήμαρχος Νικόλαος Βαλαγιαννόπουλος και ο ταμίας Εμμανουήλ Μπιμπής, αναφέρεται, στη σελίδα 9 «3. Στις 08/02/2009 εκδηλώθηκε πυρκαγιά στο Δήμο με συνέπεια την καταστροφή διαφόρων παραστατικών (Χ.Ε ΠΛΗΡΩΜΗΣ-ΓΡ. ΕΙΣΠΡΑΞΗΣ – ΤΡ, ΒΕΒΑΙΩΣΕΙΣ Κ.Λ.Π. Σημειώνουμε ότι τα καταστραφέντα αναπαράχθηκαν από τον ηλεκτρονικό υπολογιστή χωρίς να επισυνάπτονται τα δικαιολογητικά αυτών».

δ) Η Δημαρχιακή Επιτροπή, με την 186/2009 απόφαση της, (Επισυναπτόμενο 16),  παρουσία μόνο τριών εκ των πέντε μελών της, ενέκρινε, μόνο με την ψήφο των δύο μελών, ήτοι του αντιδημάρχου Σπύρο Αδάμη και του Νικόλαου Βαλαγιαννόπουλου και ενσωμάτωσε στην απόφαση της «τον προέλεγχο λογαριασμού διαχείρισης (Ισολογισμός, Αποτελέσματα Χρήσεως, Προσάρτημα, Απολογισμός) οικονομικού έτους 2007»

 ε) στην από 18/12/2009 επιβεβαιωτική επιστολή του Δήμου Ταμυνέων προς τον ορκωτό λογιστή κ. Ιωάννη Μόσχο, που υπογράφεται από τον αναπληρωτή Δήμαρχο Σπύρο Αδάμη και τον ταμία Αναστάσιο Σέγκο (Επισυναπτόμενο 17),  αναφέρεται, στην § 1, στο στοιχείο α, ότι στη διάθεση του ορκωτού λογιστή τέθηκαν   «όλα τα λογιστικά βιβλία, στοιχεία, έγγραφα και πληροφορίες… εκτός από τα στοιχεία που κατεστράφησαν κατά την πυρκαγιά που συνέβη στο αρχείο του Δήμου τον Ιανουάριο του 2009….».

στ) ο αναπληρωτής ταμίας της οικονομικής υπηρεσίας Αναστάσιος Σέγκος στην χωρίς ημερομηνία επιστολή του προς την ενεργούσα την ΕΔΕ κ. Γιαννιού (Επισυναπτόμενο 33) αναφέρει «..Σχετικά με την πυρκαγιά που αναφέρετε στην κλήση σας αυτή έλαβε χώρα τον Φεβρουάριο του έτους 2009 στο Δημοτικό Κατάστημα του Δήμου Ταμυναίων, το οποίο λόγω των ζημιών που προκάλεσε παρέμεινε κλειστό περίπου 2 εβδομάδες και όταν πλέον ξαναλειτούργησε διαπιστώθηκε ότι είχαν καεί κάποιοι φάκελοι με ΧΕΠ, γραμμάτια και άλλα έγγραφα. Η πυροσβεστική και η Αστυνομία επιλήφθηκαν αμέσως και διερεύνησαν την υπόθεση. Τίποτα άλλο δεν γνωρίζω».

ζ) ο ταμίας της οικονομικής υπηρεσίας Εμμανουήλ Μπιμπής  (Επισυναπτόμενο  22) καταθέτει:  «…Όταν ρώτησα την κ. Δήμαρχο τι θα κάνουμε με τα καμένα εντάλματα και τι ενέργειες έχουν γίνει μου απάντησε ότι θα ενημερώσει η ίδια τις αρχές…. Αργότερα, όταν ρώτησα τι έγινε η υπόθεση για να έχω κάποιο στοιχείο έγγραφο στα χέρια μου, μου απάντησε ότι το θέμα τακτοποιήθηκε..». 

Η ένορκη διοικητική εξέταση, όμως, απέδειξε, πέραν πάσης αμφιβολίας φρονώ, ότι, από την πυρκαγιά δεν καταστράφηκαν έγγραφα οικονομικού περιεχομένου. Πραγματικά, η πυρκαγιά  ήταν μικρής έκτασης, εκδηλώθηκε στο χώρο του ισογείου, κατέστρεψε μακράν από τον χώρο φύλαξης των χρηματικών ενταλμάτων.

Θα σταθώ ιδιαίτερα στις καταθέσεις του δημοτικού σύμβουλου Χρήστου Ταμβάκου και της δημοτικής υπαλλήλου Παναγιώτας Υπατίδου καθώς και στην έκθεση της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας.

Α) ο δημοτικός σύμβουλος της πλειοψηφίας Χρήστος Ταμβάκος (Επισυναπτόμενο 25) καταθέτει:  «….Σχετικά με το περιστατικό, την 01/02/2009, πυρκαγιάς στο Δημοτικό Κατάστημα Αλιβερίου και της σύνδεσης του με καταστροφή εγγράφων και ειδικότερα ενταλμάτων του Δήμου Ταμυνέων, σας γνωρίζω τα εξής: Ήμουνα από τους πρώτους που κατέφθασα στο Δημοτικό Κατάστημα όταν πληροφορήθηκα την εκδήλωση της πυρκαγιάς. Γνωρίζω λοιπόν, άμεσα και από προσωπική εμπειρία τα γεγονότα. Είχε καεί μόνο μία κουρτίνα που κρεμότανε στην πόρτα εισόδου από την οδό Κ. Μπακόλα. Τίποτα άλλο δεν είχε καεί. Υπήρχε πολύς καπνός και είχαν πάθει μερική καταστροφή μόνο δύο γραφεία, στην είσοδο του ΚΕΠ, δηλαδή πολύ μακριά από τους χώρους της οικονομικής υπηρεσίας. Από την πυρκαγιά δεν προέκυψε ούτε ζημιά ούτε κίνδυνος. Συστάθηκε μία επιτροπή που κατέγραψε τις ζημιές, που επίσης δεν περιλαμβάνει απώλεια εγγράφων. Απορία όμως προκάλεσε το γεγονός ότι δεν διενεργήθηκε καμία έρευνα για να διαπιστωθεί η αιτία της πυρκαγιάς αυτής. Ποτέ όμως, και μετά την πυρκαγιά, δεν ισχυρίσθηκε κανένας, ούτε ο ίδιος ο Σέγκος, ούτε η Δήμαρχος, ούτε οι αντιδήμαρχοι ότι κάηκαν εντάλματα ή καταστράφηκαν υπολογιστές στην πυρκαγιά της 1ης Φεβρουαρίου 2009, ούτε ποτέ αναφέρθηκα παρόμοιος ισχυρισμός στο δημοτικό συμβούλιο, επίσημα ή ανεπίσημα.

Β) Η δημοτική υπάλληλος Παναγιώτα Υπατίδου (Επισυναπτόμενο 26) καταθέτει: «…λάβαμε …  προφορικές εντολές ο καθένας υπάλληλος ξεχωριστά να μπούμε στο κτήριο προκειμένου να διαπιστώσουμε αν είχαν καεί έγγραφα και οτιδήποτε άλλος εξοπλισμός και κατόπιν να δοθεί αναφορά στην ίδια τη Δήμαρχο….Έχω να δηλώσω ότι τα εντάλματα βρισκόντουσαν στην αίθουσα αρχείου κλειδωμένα σε ντουλάπες η οποία αίθουσα είναι στο υπόγειο και εκεί δεν πήγε ποτέ η φωτιά, αλλά είναι και το μόνο σημείο το ποίο δεν βάφτηκε και ποτέ, γνωρίζω δε ότι τα χρηματικά εντάλματα βρίσκονταν σε αυτό το μέρος από ομολογία του κου Σέγκου, διότι εγώ σαν μηχανικός είχα ζητήσει να μου παραχωρηθεί χώρος για το παλιό αρχείο του Δήμου και ο χώρος αυτός δεν μου δόθηκε , διότι δεν επαρκούσε από τα κλειδωμένα χρηματικά εντάλματα..»

Γ) Η Πυροσβεστική Υπηρεσία στην έκθεση αυτοψίας (Επισυναπτόμενο 6) στην περιγραφή του χώρου αναφέρει «ισόγειος χώρος τριόροφου κτίσματος δημαρχείου Ταμυνέων, τμήμα ΚΕΠ» και στην ανάλυση ζημιών «κάηκαν δύο καρέκλες, ένα γραφείο, φωτιστικά και καλώδια ενός ηλεκτρονικού υπολογιστή και χαρτιά στον πίνακα ανακοινώσεων, ενώ από τους καπνούς ρυπάνθηκε ο χώρος και η πόρτα εισόδου» .

 Είναι προφανές ότι η πυρκαγιά του ισογείου θεωρήθηκε θεόσταλτη ευκαιρία για να «θεραπευθεί» ανώμαλη κατάσταση στην οικονομική υπηρεσία του υπογείου.

Είναι επίσης προφανές ότι την δικαιολογία αυτή, της καταστροφής δηλαδή από την πυρκαγιά των οικονομικών ενταλμάτων, προέβαλλαν  και ο αναπληρωτής δήμαρχος Σπύρος Αδάμης και ο αντιδήμαρχος Νικόλαος Βαλαγιαννόπουλος, οι οποίοι είναι αδύνατο να μην γνώριζαν ότι δεν είχαν  καεί χρηματικά εντάλματα, αφού,  μάλιστα, φυλάσσονταν, σε διαφορετικό χώρο και, επομένως, το γεγονός αυτό προκαλεί  εύλογους  συνειρμούς για συνδρομή τους στη δικαιολόγηση, τουλάχιστον, της απώλειας χρηματικών ενταλμάτων και των παραστατικών τους, την στιγμή που η «απώλεια» αυτή αποτελεί ένα πάρα πολύ σοβαρό γεγονός, που άπτεται της οικονομικής διαχείρισης σοβαρών χρηματικών ποσών, για το οποίο μάλιστα δεν ενημερώθηκε καθόλου το Δημοτικό Συμβούλιο, αλλά παρέμεινε, ως επτασφράγιστο μυστικό, στο στενό κύκλο των προσώπων αυτών.

Είναι επίσης γεγονός ότι τα χρηματικά αυτά εντάλματα, που «κάηκαν», αναπαράχθηκαν από το μηχανογραφικό σύστημα του Δήμου, χωρίς όμως τα παραστατικά τους, και, όπως προκύπτει από το μηχανογραφικό σύστημα του Δήμου,  έχουν πληρωθεί, κατά παράβαση του νόμου που επιβάλλει την προηγούμενη θεώρηση τους από την ΕπίτροποΤην εργασία της αναπαραγωγής αυτής επιμελήθηκε ο Αναστάσιος Σέγκος.

 Η απώλεια των οικονομικών στοιχείων της περιόδου 2006-2010,  δεν δικαιολογείται από την πυρκαγιά της 1/2/2009, πολύ περισσότερο αφού έχουν εξαφανιστεί εντάλματα και μετά την πυρκαγιά. Η απώλεια των οικονομικών στοιχείων οφείλεται στην ανεπαρκή υπηρεσιακή επιμέλεια των υπαλλήλων της οικονομικής υπηρεσίας, έστω και αν αιτία της είχε είτε την μειωμένη επίβλεψη  της προϊσταμένης αρχής, δηλαδή της Δημάρχου και των αναπληρωτών της, είτε την ανυπόστατη διαβεβαίωση (στην οποία όμως διαβεβαίωση  ούτε  έπρεπε ούτε υποχρεωνόντουσαν  να αρκεστούν  οι υπάλληλοι) που παρείχε η Δήμαρχος στους υπαλλήλους περί «τακτοποίησης» του θέματος, όπως ευκρινώς προκύπτει από την κατάθεση του ταμία Εμμανουήλ Μπιμπή, σύμφωνα με την οποία «… Ο λόγος που πιστεύω που δεν βρέθηκαν ήταν επειδή ήταν ανύπαρκτη η φύλαξή τους στο υπόγειο. Παρόλο που εγώ προσωπικά είχα ενημερώσει την κα Δήμαρχο για την σωστή φύλαξή τους και ουδέποτε τηρήθηκε. Τα εντάλματα τα οποία εκδόθηκαν μετά τη φωτιά και τα οποία λείπουν ή δεν βρέθηκαν σήμερα, κατά την εκτίμησή μου έλειπαν από την αρχή και φυσικά και πριν την 1-1-2011….». 

Προκύπτει, επίσης, από την πλειονότητα των καταθέσεων, ότι, το εξεταζόμενο διάστημα 2006-2010, κυρίως υπεύθυνος της διακίνησης των ενταλμάτων του Δήμου Ταμυνέων και της πληρωμής τους, αλλά και «κουμάντο» της οικονομικής υπηρεσίας, προφανώς με την ανοχή της Δημάρχου, ήταν ο υπάλληλος Αναστάσιος Σέγκος, ο οποίος, επίσης, ήταν υπεύθυνος για την λειτουργία των ηλεκτρονικών υπολογιστών, μέσω των οποίων αντικαταστάθηκαν τα δήθεν «καέντα» χρηματικά εντάλματα, χωρίς την συνοδεία δικαιολογητικών.

Αυτό προκύπτει από  καταθέσεις και έγγραφα και συγκεκριμένα:

 α) Κατάθεση Χρήστου Ταμβάκου (Επισυναπτόμενο 25): «…Γνωρίζω ακόμα ότι πολλές φορές ο Υπάλληλος Αναστάσιος Σέγκος, που απασχολείτο στην οικονομική υπηρεσία του δήμου Ταμυνέων, μου δήλωσε ότι φύλασσε στο σπίτι του διάφορα εντάλματα για τα οποία ζητούσα πληροφορίες. Η δικαιολογία που προέβαλλε ήταν ότι επεξεργαζόταν τα εντάλματα και εκτός ωραρίου, γιατί δεν προλάβαινε στο ωράριό του…….. Όταν ζήτησα να μου δώσουν τα χρήματα από τα έξοδα παράστασης, μου απάντησε η κυρία Δήμαρχος Κατερίνα Καράπα, όπως της είπε ο κος Σέγκος ότι είχα πληρωθεί, όταν ζήτησα τα χρηματικά εντάλματα να δω την υπογραφή μου, ουδέποτε έως και σήμερα ο κος Σέγκος μου τα έδωσε. Έβρισκε χίλιες δώδεκα δικαιολογίες ότι τα έχει στο σπίτι, στο αυτοκίνητο και κατόπιν εγγράφου μου προς τον Δήμο μου έδωσε ένα έγγραφο (μπακαλόχαρτο για εμένα) και όχι επίσημο έγγραφο του Δήμου……Επίσης όταν είχε τεθεί σε αργία η κυρία Καράπα, ζήτησα από τον αναπληρωτή της τις οφειλές του Δήμου προς εμέ και η απάντησή του ήταν ότι μετά από ένα χρονικό διάστημα βρήκε τον κύριο Σέγκο και ο κύριος Σέγκος από μακριά του έδειχνε κάποια έγγραφα, χωρίς να τα δει προσωπικά τι εντάλματα ήταν αυτά που του έδειχνε, αν ήταν φωτοτυπίες ή γνήσια…. Επίσης τελικώς να  μου δώσει φωτοτυπίες τις οποίες δεν δέχτηκα, γιατί μπορεί να ήταν σκαναρισμένες, (αυτό το πρότεινε, διότι του είπα ότι θα τον πάω στα δικαστήρια για πλαστογραφία). Από την ημέρα εκείνη έστριβε μόλις με έβλεπε από άλλη μεριά…».

β) Κατάθεση Παναγιώτας Υπατίδου (Επισυναπτόμενο 26): «..Στην Οικονομική υπηρεσία, άνηκαν ο κος Παρασκευάς Γεώργιος, ο κος Μπιμπής Μανώλης και ο κος Αναστάσιος Σέγκος. Ο κος Παρασκευάς ήταν μόνο καταχωρητής παραστατικών . Ο κος Σέγκος και κος Μπιμπής είχαν δοσοληψίες με τραπεζικούς λογαριασμούς και καταθέσεις αμοιβών σε τράπεζες για την εξόφληση των ενταλμάτων και τα εντάλματα και τα τιμολόγια σε μεγαλύτερο βαθμό τα μεταχειριζόταν ο κος Σέγκος. Υπήρχε και ένας εξωτερικός συνεργάτης, η κα Σοφία Μπάνου η οποία δεν ήταν υπάλληλος του Δήμου…» 

γ) Κατάθεση Δημητρίου Σπανού (Επισυναπτόμενο 28): «.. Επί θητείας της κας Καράπα συνέχιζα τη μεταφορά απορριμμάτων και πληρωνόμουν όχι σε τακτά διαστήματα τελευταία όμως μου όφειλε. είναι μέχρι σήμερα 24.000€ (12.000€ με τιμολόγια, διότι το αυτοκίνητό μου είναι δημοσίας και 12.000€ χωρίς τιμολόγιο διότι δεν μου επέτρεπε η κυρία Καράπα και ο κος Σέγκος να το κόψω, διότι μου έλεγε ότι είμαι παράνομος ενώ οι άλλοι που δούλευαν με τρακτέρ πληρώνονταν με διαφορετικό τρόπο………Από τις παλιές πιέσεις μου και οχλήσεις μου προς τον δήμο για την πληρωμή μου, η κα Καράπα με φώναξε να υπογράψω σε χαρτιά για το δάνειο που ζητούσε από το Παρακαταθηκών και Δανείων για αν με εξοφλήσει και άλλα 110 περίπου άτομα. Μέχρι σήμερα δεν έχω πληρωθεί, βρίσκομαι στα δικαστήρια και όταν του ζήτησα του κου Σέγκου να μου επιστρέψει το τιμολόγιό μου είπε ότι δεν μου το έδωσαν παρόλο που ήταν απλωμένα πάνω σε γραφείο και η απάντησή τους ήταν θα καλέσω την αστυνομία , βγες έξω δεν σου δίνω τίποτα. Βέβαια το τιμολόγιό μου το είδα…… Ο κος Σέγκος ήταν αυτός που έκανε κουμάντο ποιοι θα πληρωθούν και  ποιοι όχι , το γενικό κουμάντο με λίγα λόγια. Για τον κο Μπιμπή  αυτός δεν μιλούσε καθόλου και μου έλεγε «κύριε Μήτσο άλλοι κάνουν κουμάντο, εγώ δεν μπορώ να μιλήσω». Ποτέ δεν μου έλεγε δεν σε πληρώνω, το μόνο ότι ο κος Σέγκος ότι μου πει και η κα Καράπα…… Έχω ακούσει δε και από άλλους ότι ο κος Σέγκος σε όποιους συμπαθούσε έδιδε και λεφτά και σε εμάς τους ασυμπάθηστους και αγράμματους μας παραπετούσε.»

δ) Κατάθεση Ιωάννη Χαρμαντά (Επισυναπτόμενο 30):  «..Διατηρώ Μηχανουργείο στο Βέλος. Στο κατάστημά μου επισκεύασα το διάστημα πριν 2 τετραετίες τα οχήματα του Δήμου Ταμυνέων για τις επισκευές αυτές δεν πληρώθηκα παρά το γεγονός ότι είχα εκδόσει  τιμολόγια το υπόλοιπο ήταν που δεν πληρώθηκαν 7.761,64€. Το είχα παραδώσει στον κο Σέγκο λίγες μέρες.

ε) Εξώδικη πρόσκληση Σαλή στο Δήμο Ταμυνέων (Επισυναπτόμενο 19):  «…Μετά δεκαήμερο, περίπου, από την κατάθεση αυτή, σε μία από τις επανειλημμένες επισκέψεις της συζύγου μου, η ίδια η δήμαρχος  την παρέπεμψε στον υπάλληλο Αναστάσιο Σέγκο, ο οποίος την πληροφόρησε ότι είχε στείλει έγγραφη απάντηση και την σχετική αλληλογραφία είχε διεκπεραιώσει η υπάλληλος Σοφία Μπάνου. Επειδή δεν έφθασε απάντηση, η σύζυγος μου μετέβη στο Δημαρχείο για να διαπιστώσει ότι η πληροφόρηση του κ. Σέγκου ήταν αναληθής, απάντηση στην αίτηση δεν είχε σταλεί ποτέ. Τότε, η σύζυγος μου, απευθύνθηκε  και πάλι στην ίδια την κ. Δήμαρχο, και έκπληκτη πληροφορήθηκε από την ίδια ότι το τιμολόγιο αυτό έχει εισπραχτεί, και  μάλιστα όχι από εμένα, και θα της έδιδε σχετική έγγραφη απάντηση. Δυστυχώς, όμως, όχι μόνο δεν δόθηκε έγγραφη απάντηση αλλά, έκτοτε, η συμπεριφορά της κ. δημάρχου υπήρξε απότομη και σκαιά και αρνήθηκε κάθε έγγραφη απάντηση.

Στ) Έγγραφο της ΑΕ «Συστήματα πληροφορικής ΑΕ» (Επισυναπτόμενο 20): «…ο λογαριασμός Εθνικής Τραπέζης της εταιρείας μας είναι ο εξής ……. Στην επωνυμία θα βγει ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΑΕ, Υπ όψην κ. Σέγγου, Ευχαριστώ, Για τη Συστήματα Πληροφορικής, Σφραγίδα Υπογραφή…».

Βεβαιώθηκε, επίσης, από την ένορκη διοικητική εξέταση μία  άλλη σοβαρή διάσταση της οικονομικής διαχείρισης στο Δήμο Ταμυνέων. Τον Δεκέμβριο 2010, τελευταίο μήνα της θητείας του προηγούμενου δημοτικού συμβουλίου, έγιναν πληρωμές, ποσού 217.313 ευρώ, σε διάφορα πρόσωπα, τα οποία είναι παντελώς άγνωστα στους υπαλλήλους του Δήμου Ταμυνέων, για  παροχές υπηρεσιών και διάφορες μελέτες. Όπως καταθέτει και η αρμοδία υπάλληλος των τεχνικών υπηρεσιών κ. Υπατίδη, «δεν έχει πέσει στην αντίληψη μου ποτέ οι μελέτες καθώς και τα ονόματα των μελετητών που αφορούν την 1 και 2 σελίδα του συνημμένου πίνακα που σας υποβάλλω..». Ο συνδυασμός της εξαφάνισης των χρηματικών αυτών ενταλμάτων, με την ανυπαρξία των παραστατικών τους, επίσης οδηγεί στο εύλογο συμπέρασμα ότι υπάρχει ανορθόδοξη χρηματική διαχείριση που έβλαψε τα συμφέροντα του Δήμου.

Μέχρι σήμερα, οι ορκωτοί λογιστές έχουν προχωρήσει αρκετά την έρευνα τους, αλλά δυστυχώς δεν την έχουν ολοκληρώσει, ώστε να υπάρξει και απόλυτα ολοκληρωμένη αριθμητική εικόνα της ζημίας του Δήμου από την σοβαρή εκτροπή στη διαχείριση των οικονομικών του, σύμφωνα με τους κανόνες του δημόσιου λογιστικού και της χρηστής διοίκησης.  Μετά την υποβολή του πορίσματος της ΕΔΕ, υπέβαλλαν, στο Δήμο, και οι ορκωτές λογιστές έκθεση, που αποτυπώνει τα μέχρι σήμερα αποτελέσματα του ελέγχου τους.  Από την  έκθεση αυτή,  την οποία θέτω υπόψη σας και αποτελεί τμήμα της παρούσας,  προκύπτει σαφέστατα ότι  έχουν πληρωθεί εντάλματα χωρίς την έγκριση της επιτρόπου. Το ποσό των ενταλμάτων αυτών, κατά την εκτίμηση του Δήμου, ανέρχεται σε  8.000.0000 ευρώ.

Από τα παραπάνω προκύπτει ευθέως ότι οι υπάλληλοι Εμμανουήλ Μπιμπής και Αναστάσιος Σέγκος, το διάστημα από 1/1/2007-31/12/2010

α) Δήλωσαν ψευδώς στους εντεταλμένους ορκωτούς ελεγκτές, ότι χρηματικά εντάλματα, ταμειακές βεβαιώσεις καταστράφηκαν από πυρκαγιά, ενώ η αλήθεια, την οποία γνώριζαν ως αρμόδιοι και υπεύθυνοι της οικονομικής υπηρεσίας, είναι, ότι η πυρκαγιά, που εκδηλώθηκε στο Δημαρχείο την 01/02/2009  δεν κατάστρεψε εντάλματα πληρωμής, αφού εκδηλώθηκε σε διαφορετικό χώρο, από το χώρο που αυτά φυλάσσονταν.

β) Παρέλειψαν να φυλάξουν επιμελώς τα εντάλματα πληρωμής των ετών 2007-2010 με αποτέλεσμα να απωλεσθούν  και να μην υπάρχουν στα αρχεία του Δήμου,

γ) Πλήρωσαν ένα μεγάλο αριθμό ενταλμάτων, εκδόσεώς τους, ποσού μεγαλυτέρου των 8.000.000 ευρώ κατά την εκτίμηση του Δήμου, χωρίς να στείλουν τα εντάλματα αυτά για θεώρηση στην αρμόδια Επίτροπο του Ελεγκτικού Συνεδρίου και χωρίς τη θεώρηση αυτής,

δ) Πλήρωσαν για λογαριασμό του Δήμου Ταμυνέων, τους αναγραφόμενους στο παράρτημα μελετητές και μελέτες, ποσού 217.313,00 € ενώ   και οι μελετητές και οι μελέτες είναι παντελώς άγνωστοι στην αρμόδια υπάλληλο της Τεχνικής Υπηρεσίας  του Δήμου

Β.- ΠΡΟΤΑΣΗ

Σύμφωνα με τον Κώδικα Κατάστασης Δημοτικών και Κοινοτικών Υπαλλήλων,  οι ποινές που μπορεί να επιβάλλει ο Δήμαρχος είναι  έγγραφη επίπληξη και αποδοχές ενός μηνός κατά το άρθρο 122 § 1 και η Οικονομική Επιτροπή είναι  έγγραφη επίπληξη και αποδοχές μέχρι δύο μήνες κατά  το άρθρο 123 §1.  Από τον συνδυασμό των άρθρων 123 και 144 του Ν. 3584/2007,  προκύπτει ότι αν κριθεί ότι η προσήκουσα ποινή είναι ανώτερη από την αρμοδιότητα του οργάνου, μπορεί, με απόφαση του οργάνου, να παραπεμφθεί η υπόθεση στο υπηρεσιακό συμβούλιο. Θεωρώ ότι  οι ποινές που έχει αρμοδιότητα να επιβάλλει το όργανο μας δεν ανταποκρίνονται στη σοβαρότητα του θέματος, δεν είναι οι προσήκουσες,  και για τον λόγο αυτό, σύμφωνα με τα άρθρα 127 και 128 του Ν. 3584/2007, προτείνω την παραπομπή της υπόθεσης στο αρμόδιο Υπηρεσιακό Συμβούλιο,

Επίσης, με δεδομένα τα παραπάνω αποτελέσματα της ένορκης διοικητικής εξέτασης και το γεγονός  ότι πειθαρχική διαδικασία  δεν μπορεί να ασκηθεί  εναντίον όσων  δεν είναι και σήμερα αιρετοί (όπως οι κ. Σπύρος Αδάμης και Νικόλαος Βαλαγιαννόπουλος), ενώ  μπορεί να κινηθεί εναντίον όσων προσώπων είναι και  σήμερα αιρετοί (όπως η τέως Δήμαρχος Ταμυνέων κ. Αικατερίνη Καράπα), προτείνω την αποστολή στον Γενικό Γραμματέα της Αποκεντρωμένης Περιφέρειας (εφόσον δεν έχει συσταθεί η αρμόδια Αυτοτελής Υπηρεσίας Εποπτείας Ο.Τ.Α) του πορίσματος της ΕΔΕ και του συνόλου του συγκεντρωθέντος αποδεικτικού υλικού για να αξιολογηθεί το υλικό που συγκεντρώθηκε και να διερευνηθούν  πειθαρχικές ευθύνες της πολιτικής προϊσταμένης της επίμαχης περιόδου, ήτοι της Δημάρχου Ταμυνέων και σημερινής δημοτικής συμβούλου του Δήμου Κύμης-Αλιβερίου κ. Αικατερίνης Καράπα., ιδιαίτερα όσον αφορά την εκδήλωση της πυρκαγιάς, τα αποτελέσματα της πυρκαγιάς στην απώλεια χρηματικών ενταλμάτων, την παράλειψη της αναφοράς της  πυρκαγιάς στο δημοτικό συμβούλιο και σε όλες τις αρμόδιες αρχές και γενικά την άσκηση της δέουσας εποπτείας στους υπαλλήλους του Δήμου, όσον αφορά την αποστολή ενταλμάτων στην επίτροπο, την έγκριση των ενταλμάτων και την πληρωμή τους σύμφωνα με την έγκριση της επιτρόπου.

Τέλος,  σύμφωνα με το άρθρο 37 ΚΠΔ, προτείνω την διαβίβαση της απόφασης μας, μαζί με το πόρισμα της ΕΔΕ και το υλικό που συνελέγη κατά την διαδικασία της,  στον κ. Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Χαλκίδας, για να επιληφθεί της υπόθεσης από άποψη ποινικής αξιολόγησης εναντίον όλων των προσώπων που ενέχονται στη τέλεση ποινικών αδικημάτων στην εξεταζόμενη υπόθεση.

Η Οικονομική Επιτροπή, αφού έλαβε υπόψη της τις σχετικές διατάξεις του Νόμου, την εισήγηση του Δημάρχου και μετά από διαλογική συζήτηση

 

ΟΜΟΦΩΝΑ ΑΠΟΦΑΣΙΖΕΙ:

 

1.-  Την παραπομπή στο Υπηρεσιακό Συμβούλιο, της πειθαρχικής υπόθεσης των υπαλλήλων  Εμμανουήλ Μπιμπή και Αναστάσιου Σέγκου,  για ποινή ανώτερη της αρμοδιότητας του πειθαρχικού οργάνου, επειδή από τα πραγματικά περιστατικά και στοιχεία του πειθαρχικού φακέλου και της διενεργηθείσας ΕΔΕ, προέκυψε ότι  στο διάστημα από 1/1/12007-31/12/2010, στο Αλιβέρι, υπέπεσαν στο πειθαρχικό παράπτωμα της παράβασης καθήκοντος και συγκεκριμένα:

α) Δήλωσαν ψευδώς στους εντεταλμένους ορκωτούς ελεγκτές, ότι χρηματικά εντάλματα και ταμειακές βεβαιώσεις καταστράφηκαν από πυρκαγιά που εκδηλώθηκε στο Δημαρχείο την 01/02/2009, ενώ η αλήθεια, την οποία γνώριζαν ως αρμόδιοι και υπεύθυνοι της οικονομικής υπηρεσίας, είναι, ότι η πυρκαγιά, που εκδηλώθηκε στο Δημαρχείο την 01/02/2009  δεν κατάστρεψε εντάλματα πληρωμής, αφού εκδηλώθηκε σε διαφορετικό χώρο, από το χώρο που αυτά φυλάσσονταν.

β) Παρέλειψαν να φυλάξουν επιμελώς τα εντάλματα πληρωμής των ετών 2007-2010 με αποτέλεσμα να απωλεσθούν  και να μην υπάρχουν στα αρχεία του Δήμου,

γ) Πλήρωσαν ένα μεγάλο αριθμό ενταλμάτων, εκδόσεώς τους, το  ποσό των οποίων  θα εξακριβωθεί με την παράδοση  του πορίσματος των ορκωτών λογιστών, χωρίς να στείλουν τα εντάλματα αυτά για θεώρηση στην αρμόδια Επίτροπο του Ελεγκτικού Συνεδρίου και χωρίς τη θεώρηση αυτής,

δ) Πλήρωσαν για λογαριασμό του Δήμου Ταμυνέων, τους αναγραφόμενους στο παράρτημα μελετητές και μελέτες, ποσού 217.313,00 € ενώ   και οι μελετητές και οι μελέτες είναι παντελώς άγνωστοι στην αρμόδια υπάλληλο της Τεχνικής Υπηρεσίας  του Δήμου.

 

2.- Την αποστολή στον Γενικό Γραμματέα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης, της παρούσας, μαζί με το πόρισμα της ΕΔΕ και το υλικό που συγκέντρωσε προκειμένου να αξιολογηθεί το υλικό που συγκεντρώθηκε  για να διερευνηθούν  πειθαρχικές ευθύνες της πολιτικής προϊσταμένης της επίμαχης περιόδου, ήτοι της Δημάρχου Ταμυνέων και σημερινής δημοτικής συμβούλου του Δήμου Κύμης-Αλιβερίου κ. Αικατερίνης Καράπα, ιδιαίτερα όσον αφορά την εκδήλωση της πυρκαγιάς, τα αποτελέσματα της στην απώλεια χρηματικών ενταλμάτων, την παράλειψη της αναφοράς της στο δημοτικό συμβούλιο και σε όλες τις αρμόδιες αρχές και γενικά την άσκηση της δέουσας εποπτείας στους υπαλλήλους του Δήμου όσον αφορά την αποστολή ενταλμάτων στην επίτροπο, την έγκριση των ενταλμάτων και την πληρωμή τους σύμφωνα με την έγκριση της επιτρόπου.

3.- Την αποστολή στον κ. Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Χαλκίδας, σύμφωνα με το άρθρο 37 ΚΠΔ., του πορίσματος και του υλικού της ΕΔΕ, μαζί με την παρούσα, για την  ποινική αξιολόγηση της συμπεριφοράς των εμπλεκομένων προσώπων.

Αφού δεν υπάρχει άλλο θέμα λύεται η συνεδρίαση.

Γι αυτό γράφτηκε και υπογράφεται το παρόν πρακτικό.

Ο Πρόεδρος.                                                              Τα μέλη

ΤΥ Υπογραφή                                                              ΤΥ Υπογραφές

Ακριβές  απόσπασμα

Ο Πρόεδρος

 Δημήτρης  Θωμάς